организиране на сватба – началото
В началото бе….. Мечтата. Организирането на сватбата за бъдещите булки започва още в детството. Всички малки момичета живеят в своите приказки, обожават бляскавите игри на принцеси, с дълги рокли, още по-дълги воали и красиви обувки. С пъстри цветя, панделки и дантели. С много светлина, радост и веселие. Още тогава се полагат първите основи за една бъдеща сватба като в приказките. Разбира се някъде там, в цялото това безгрижие и великолепие има и принц. С годините става ясно, че той няма да се появи на бял кон, но това е друга тема.
Разбира се да се организира сватба в детството е много лесно. Гостите са плюшени мечета, а пластмасовият чаен сервиз играе цялата декорация по тържеството. Бъдещата булка обува токчетата на мама и с кърпа на главата вместо воал прави танцови стъпки пред огледалото. Друга плюшена играчка за кратко изпълнява ролята на принц.
Но ето че момиченцето пораства, истински принц вече има и предложението за брак е направено. След голямото ДА, започва истинското организиране на сватба като в приказките.
Организирането на сватба – първи стъпки
Да започнем от там, че ако целта наистина е приказна сватба, първо и най-необходимо условие за добра организация е да си осигурим достатъчно време. За това, ако няма обстоятелства, които изискват скоростно подписване нека до заветната дата има поне три месеца. Лятото е сезонът на сватбите, най-удачно е да се избере ден по това време на годината.
После – да се уточни дали ще има само граждански, или и църковен брак. Семейния кодекс на Република България определя като законен брак само гражданският такъв. Религиозният обред няма законна стойност, но за много от двойките има същата важност. Затова при започване организация на сватбата това е едно от първите неща, които трябва да се уточнят и планират.
Когато тези две стъпки са предприети, датата – уточнена, следва да се запази час в общината и църквата, ако ще има обредно бракосъчетание. Не забравяйте, че църковен брак може да се случи само и единствено, ако преди това има подписан граждански такъв.
Да се организира сватба – главни действащи лица.
Няма сватба без….. младоженци, разбира се. Но и още една двойка е абсолютно задължителна като присъствие на подписването на всеки граждански брак и това са свидетелите, или иначе казано – кумовете. Те са важна и неотменна част както от церемонията, така и от бъдещия съвместен живот на младото семейство. За това трета стъпка от организирането на една сватба би следвало да бъде избора на тези двама души.
За щастие никъде в закона не е уточнено, че гореспоменатите персони трябва да са задължително стъпили в брак помежду си, нито дори да плануват такъв. Нито пък да се харесват, а дори е напълно възможно и да не се познават от преди това.
Случва се бъдещите семейни да изберат двойка, с която са в близки приятелски отношения, често излизат заедно, гостуват си взаимно и планират и осъществяват ваканциите съвместно. Така нищо не се променя съществено в отношенията между четиримата.
Не са изключение обаче и случаите, в които кум е най-добрият приятел на младоженеца, а редом до булката пред длъжностното лице застава нейна приятелка от детинство, защото всеки от тях иска в най-хубавият си ден освен любимият човек да бъде и с истински и верен другар.
Организиране на сватба – детайл след детайл.
След като най-важните неща от организацията на сватбата вече са уточнени, време е за избор на мястото на празненството. Преди това обаче е хубаво да сме наясно със списъкът гости, които ще присъстват. Бъдещото семейство, техните кумове, семейства, близки и далечни роднини и разбира се – приятели. Понякога този лист наброява повече от триста човека, затова е нужно да бъде уточнен предварително и по него да се водим в избора на подходящ ресторант. Не всяко заведение може да поеме такъв голям брой гости.
Тук много важен момент в организирането на сватбата е декорацията на ресторанта, който е избран. И дали празненството ще е бъде на открито, ако сезонът позволява. Климатичните условия не са фактор, който можем да подценяваме. Дори и избраната дата да е през летните месеци винаги е възможно да има изненади.
В декорирането, и не само, решенията обикновено са на булката. Цветове, цветя, цветови съчетания, балони, панделки и всякакъв вид украси, както вече казахме тя най-вероятно е избрала отдавна…..
Следва избор на менюто. Ако гостите са многобройни, логично не са и много близки. Няма как да се знае вкусът и предпочитанията на всеки един, за това храната трябва да бъде така подбрана, че за всеки да има по нещо, дори и той да е вегетарианец.
Главната част, когато говорим за храна в организирането на сватба обаче е тортата. Необходим е добър сладкар, който бързо да разбере вкуса и желанията на младоженците и да знае как да сътвори тяхната единствена и уникална сватбена фантазия.
В организацията на сватбата по никакъв начин не трябва да се пренебрегва изборът на един много важен човек, а именно – диджеят. Той ще носи на плещите си отговорността за забавлението на гостите и изобщо цялостното протичане на тържеството. За това този важен елемент в никакъв случай не се оставя за последно. Добрите сватбени дисководещи са заети за седмици, понякога и месеци напред, особено през лятото.
Не забравяйте озвучаването и осветлението. Също важни детайли за създаването на приятна, уютна и незабравима атмосфера.
Организиране на сватба – най-приятната част.
За всяка булка най-хубавото нещо в сватбеният ден трябва да бъде тя самата. Изборът на роклята може да бъде колкото приятен, толкова и изтощителен. Ако в сватбените магазини няма нищо подходящо и отговарящо на вкуса и, разбира се се прибягва до услугите на шивач. Следват мерки, проби, още проби, понякога преправяне заради някой и друг свален килограм дори в последния момент. После подходящите аксесоари и бижута, прическа, грим и маникюр. Роклите за шаферките.
Не е новина, че в организирането на сватбата това е най-приятната част за бъдещата семейна жена. Както и изборът на сватбените халки. Не оставяйте и тях за последно, необходимо е време, за да бъдат изработени по размер и гравирани по желание на младоженците.
Да се организира сватба – има и по-лесен начин
Както вече стана ясно да се организира сватба не е никак лесно. Отнема време и ресурси, доста често се оказва много изтощително за бъдещото семейство и най-вече за булката. Ето защо на помощ идваме ние и партньорите, с които работим. Голяма част от ангажиментите по подготовката може да бъде поета от нашия екип и така главните действащи лица да се насладят пълноценно на празника си. Доверете ни се за организиране на мечтаната сватба. От вас – мечтите, от нас – изпълнението!
организиране на сватба – началото
организиране на сватба – първи стъпки
да се организира сватба – главни действащи лица
организиране на сватба – детайл след детайл